Noorwegen en Zweden

22 september 2018 - Waasmunster, België

Op  weg naar de Noordkaap genieten we van de weidsheid en het rijden langs de vele baaien over smalle weggetjes. In dit prachtig decor houden we op tijd halt om de genieten van de kleine vissershuisjes en de desolate stranden. Toch is het  opletten geblazen  voor de schattige rendieren langs de kant van de weg.

We treffen onze vrienden uit Leuven op de Noordkaap. In plaats van koffiekoeken werd het een ‘blauwe bessen crumble’. Zij kennen deze regio op hun duimpje en maken ons wegwijs tijdens een  prachtige dagtocht. Onze weg zoekend door veengebied met  als toetje een prachtig uitzicht op azuurblauwe baaien. De eerste blaren zijn een feit.

De dag erna fietsen we naar Skarsvag, waar we vervolgens naar Kirkeporten wandelen. De verdere tocht staat in het teken van ons diner: het is erop of eronder. Gelukkig is het vissen een regelrecht succes! We halen de lijnen binnen voor we nog meer vissen aan de haak slaan. Heerlijk diner onder een streepje Noorderlicht. Een dag om in te kaderen.

We hebben veel geluk met het weer op de Lofoten, dus gaan de wandelschoenen niet uit. Het ene pad gaat al wat steiler dan de andere, maar eens bovengekomen is het genieten: 360°puur natuur.

Ook krijgen we 3 dagen op rij het Noorderlicht te zien. Tweemaal tijdens een heldere avond op de Noordkaap en de derde keer op de Lofoten. Groene gordijnen die mysterieus hangen te dansen. Magic in the air! 👌

We nemen een week de tijd om af te zakken door Zweden. Nog even halt gehouden in het Orso Berenpark, de ruige Wildernisweg (Vildmarksvägen) gereden en de toerist uitgehangen in Landskrona...

Onze trip zit erop. We hopen dat jullie ook een stukje konden meegenieten via deze blog. Rest ons enkel nog jullie te bedanken voor jullie fijne en hartverwarmende reacties!!! 👍👍👍

1. Philippe&kathy:
    23 september 2018
    Mooie foto’s en prachtige verhalen
    Keep on tripping 👊
  2. Sarah VH:
    26 september 2018
    Genoten van jullie verhalen en wondermooie foto's!